Online marketing pro startupy aneb Jak zabodovat na síti

Ve čtvrtek 30. listopadu k nám do Point One zavítala Markéta Klucová, expertka na online marketing, PPC kampaně i sociální sítě, která nám opět po roce vysvětlila, jak se krotí web. Markéta nás navštěvuje pravidelně a my jsme za to moc rádi. O její přednášky je u nás obrovský zájem, což dokládá i fakt, že již dva týdny před konáním akce jsme měli všechny místa beznadějně rozebraná. Kdo se tentokrát nepřihlásil včas, ten měl zkrátka smůlu. O tom, co nám Markéta kladla na srdce, si můžete přečíst v našem malém shrnutí. Podrobnější report o základech online marketingu včetně přiložené prezentace najdete v našem starším článku zde.

Markéta si pro nás připravila workshop plný skvělých rad a tipů, jak se vypořádat se základy online marketing. Workshop zahájila povídáním o cílových skupinách, jejichž analýza a správné vytipování je pro začínající společnosti stěžejní. Jedním z nástrojů, který nám může pomoct lépe naši cílovou skupinu pochopit, je např. Google Trends, který sleduje aktuální trendy ve vyhledávání podle klíčových slov a jehož používání je zdarma (více v podrobném reportu zde).

Podle cílové skupiny bychom se měli rozhodnout, zda pro svou propagaci vůbec zvolíme webové stránky, Facebook či Instagram, zkrátka online prezentaci, nebo využijeme nějaký jiný způsob, např. offline marketing. Markéta nám taky poradila s tím, zda si zvolit placený či neplacený web a která forma je pro nás výhodnější. Ukázala nám taky, jak plánovat webovky podle zájmů našich potencionálních, nebo již existujících zákazníků.

Velmi zajímavé také bylo zjištění, jak důležitá je pro nás naše konkurence a kolik se toho můžeme naučit z pozorování jejich webů nebo sociálních sítí. Pozorováním můžeme předejít zbytečným začátečnickým chybám, které někdo již v minulosti řešil a úspěšně vyřešil. Pomůže nám to také pomoci vylepšit naši online komunikaci a celkově urychlit proces našeho vývoje.

Stěžejním tématem večera byly reklamy. Markéta nám ukázala, co funguje více, co méně a čemu se máme raději vyhnout. Zabrousili jsme např. na známé používání fotografií, bavili jsme se o nastavování cílení reklam na Facebooku, a dostali jsme radu, že ze začátku se nám vyplatí propagovat každý náš příspěvek. Markéta nám také vysvětlila rozdíly mezi fungováním reklamy na FB a Instagramu. Nebylo to však jen o sociálních sítích, dozvěděli jsme se také i o tom, jak dělat správně reklamu na klasickém webu. Jak na to, aby se náš web zobrazoval při vyhledávání v Googlu na horních příčkách a jak docílit toho, aby naše adresa byla vidět v Google mapách.

Workshop byl opravdu výživný a plný užitečných rad a tipů a v závěru se dostalo i na dotazy posluchačů. Někteří z nás dokonce zůstali i po skončení workshopu a radili se s Markétou dál o problémech, které v současnosti na webu i sociálních sítích řeší. Workshop byl opravdu vyčerpávající, ale přinesl tolik nových informací a podnětů, že rozhodně stálo za to ho navštívit! Ještě jednou děkujeme Markétě, že si na nás udělala čas, a těšíme se příště na další zajímavé povídání.

Autor: Petr Kopeček


Markéta Klucová se online marketingu věnuje od roku 2008, kdy rozjela při studiu dva internetové obchody. Od té doby prošla pozicemi od řízení vývoje webů a mobilních aplikací, přes nastavování a řízení online marketingových kampaní pro české i zahraniční trhy, primárně v Google AdWords, až po správu online kampaní na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu. Nyní působí na pozici Digital Marketing Manager pro zdravotnický holding. Více o jejím profesním životě zjistíte na jejím Linkedinu zde: https://cz.linkedin.com/in/marketak